Groeiende vraag naar Managed Services Providers door opeenvolgende technologische innovaties

De experts en thought leaders op het gebied van ICT waarschuwden er al jaren geleden voor: de komst van technische innovaties die grote invloed hebben op het bedrijfsleven en uitdagingen met zich mee brengen. Hedendaagse ondernemers moeten zich staande houden in een wereld van clouddiensten, virtualisatie, cryptocurrency en gegevensbescherming. Met als gevolg een verschuiving van traditionele IT-dienstverlening naar totaalbeheer via Managed Services Providers (MSP’s). Om de stijgende vraag vanuit de markt bij te benen, en zowel bestaande als nieuwe MSP’s klaar te stomen voor 2018, organiseert softwaredistributeur Portland op 11 januari 2018 de MSP Party: het eerste evenement van Nederland speciaal voor MSP’s met als doel hen te helpen efficiënter, productiever en winstgevender te werk te gaan.

Er worden tegenwoordig in de ICT-wereld veel grootschalige evenementen georganiseerd, gericht op een breed publiek. Portland introduceert met de MSP Party het eerste Nederlandse evenement waar de behoeftes en interesses van MSP’s centraal staan. Deze eerste editie is het startsein voor een jaarlijks terugkerend evenement waar MSP’s up-to-date worden gehouden over de nieuwste technologieën, thema’s en trends die zij zullen moeten omarmen om mee te blijven spelen in de markt.

Loop voorop in innovatie

Tijdens de MSP Party presenteert Portland de MSP Hype Cycle: een overzicht van het verloop van alle relevante opkomende technologieën waar MSP’s de komende vijf jaar mee te maken krijgen, opgesteld in samenwerking met onderzoeksbureau Gartner. “De MSP Hype Cycle maakt grote hoeveelheden informatie inzichtelijk en fungeert als het ware als voorsortering. Te zien is welke technologieën in opkomst zijn en welke kennis onmisbaar is over vijf jaar” stelt George van Brugge, oprichter van Portland. De Portland MSP Hype Cycle geeft MSP’s de kans zich voor te bereiden  op de toekomst, door kennis op te doen van technologieën voordat deze door het grote publiek worden ontdekt en omarmt. Met de MSP Hype Cycle als vertrekpunt is een MSP in staat een optimale productselectie samen te stellen om eindgebruikers de beste oplossingen te bieden en continuïteit te garanderen. Naast de introductie van de MSP Hype Cycle 2018 zal er tijdens het evenement ook aandacht zijn voor voorlopende markten. Zo zal één van de Amerikaanse partners van Portland, CompTIA, het woord nemen om toe te lichten hoe het vakgebied zich in Verenigde Staten ontwikkelt.

Programma

Tijdens het evenement staan kennisdeling, nieuwe technologieën, netwerken en fun centraal. Portland brengt tijdens de MSP Party vendoren, IT-dienstverleners en experts samen, en biedt hen de relevante kennis die zij nodig hebben voor een succesvol 2018.

Het programma van de MSP Party valt uiteen in twee delen. Voordat het officiële evenement van start gaat krijgt een selecte groep MSP’s de kans om in gesprek te gaan met experts afkomstig vanuit de verschillende vendoren waarmee Portland samenwerkt. Tijdens een netwerkgelegenheid in vorm van speeddate-sessies, kunnen zij rechtstreeks van de bron kennis opdoen en vragen stellen over een product wat zij reeds gebruiken of wordt overwogen.

Na de speeddate-sessies start om 17:00 uur het hoofdprogramma. Verschillende thought leaders binnen de IT zullen hun visies delen. Naast de presentatie van de MSP Hype Cycle door Portland en CompTIA zal ook een mystery guest het woord nemen. Naast kennisdeling krijgen de gasten voldoende gelegenheid om te netwerken met andere IT-dienstverleners. Zo vindt een walking dinner plaats en wordt afgesloten met een uitgebreide borrel met retro arcade games.

De MSP Party heeft als hoofdsponsor ConnectWise en wordt mede mogelijk gemaakt door Acronis, IT Glue, Altaro, GFI, Barracuda, AppRiver, Firmtel, Continuum, Alt-N, G Data, Network Detective, ThreadStone, Computicate en Cybonet.